İlginizi Çekebilir
  1. Ana Sayfa
  2. SEO
Trendlerdeki Yazı

Tanıtım Yazısı Nedir? Kaliteli Tanıtım Yazısı Nasıl Alınır?

Tanıtım Yazısı Nedir? Kaliteli Tanıtım Yazısı Nasıl Alınır?
+ - 0

Web sitesinde iyi bir SEO tekniği uygulayanların ortak noktası, düzenli olarak tanıtım yazısı almasıdır. Tanıtım yazısının yayınlandığı platform ne kadar iyiyse ve ne kadar hedef sektörle alakalıysa; o kadar değer katar. Fakat hem yazının editöryel kısmı hem de nerede yayınlanabileceği ile ilgili titiz bir çalışma yapmak önemlidir. 

Bu makalede tanıtım yazısının tanımına ve sağladığı avantajlara değindikten sonra ne tür sitelerden ve nasıl alınması gerektiğinden bahsedeceğim. Siz de SEO çalışmalarında bu tür kriterleri göz önünde bulundurarak, Off Page SEO (Site Dışı SEO) anlamında başarılı bir avantaj sağlayabilirsiniz.

Tanıtım Yazısı Nedir?

Adından da anlaşılacağı üzere tanıtım yazısı; herhangi bir ürünün, farklı bir kaynakta yayınlanmak üzere tanıtımının yapıldığı özgün bir metin olarak tanımlanabilir. Burada bahsedilen ürün bir marka olabilir, dijital veya fiziki bir ürün olabilir ya da sadece bir web sayfası olabilir. 

Tanıtım yazıları doğal yollarla elde edilebilir veya ücretli bir şekilde satın alınabilir. Aynı zamanda viral reklam diye nitelendirilen ve son dönemlerin en etkili reklam çalışmalarıyla yayınlanabilir. Bu yazıda firmaların kendi istekleri doğrultusunda hazırlayıp yayınlattığı metinler hedef alınmaktadır. 

Tanıtım Yazısının Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Ücretli olarak satın alınan bir şeyin mutlaka avantaj sunması gerekir. Evet tanıtım yazıları avantajlıdır, fakat doğru yerde, doğru içerikle yayınlanması gerekir. Tanıtım yazınız özgünse, marka/ürün/hizmet gibi unsurları iyi şekilde tanıtıyorsa ve tabi ki kaliteli bir adreste yayınlanıyorsa şu tür avantajlarının olduğunu söyleyebilirim:

Tanıtım yazıları ya gerçek internet kullanıcıları ya da Google botları tarafından mutlaka okunacaktır. Çok fazla trafik alan kaynaklarda yayınlanan tanıtım yazıları, ziyaretçiler nezdinde;

  • Marka bilinirliğini artırır veya yeni bir marka imajı (yeni kurulmuş markalar için) yaratır. 
  • Tanıtımı yapılması umulan ürün veya hizmetin detaylarıyla açıklanmasını sağlar.
  • Markanıza olan güvenin artmasına yardımcı olur.
  • Markaya olan prestijin artmasını sağlar.

Tanıtım yazıları Google tarafından şu tür avantajları beraberinde getirir.

  • Anahtar kelimelerinizde, arama motorlarında daha iyi sıralama almanızı sağlar.
  • Sayfa otoritesini güçlendirir. Bir sayfanızın otoritesi güçlendiğinde, genel site puanı da yükselir.
  • Arama motoru botları sitenizi daha sık ziyaret eder ve içerikleriniz arama motorlarında daha hızlı index alır (dizine eklenir).

Tek başına bu avantajlar tanıtım yazısı almanız için yeterlidir. Fakat Alexa sıralamanızın yükselmesi ve backlink sayısında artış gibi ek yararlarından da söz edilebilir.

Kaliteli Tanıtım Yazısı Nasıl Alınır?

Tanıtım yazısı dijital pazarlamada uzun yıllardır var olan bir sektör. Küçük ve orta ölçekli işletmelerden ülke ve dünya çapında e-ticaret siteleri ve markalara, kısıtlı ziyaretçisi olan bloglardan herkes tarafından bilinen haber sitelerine kadar geniş bir kitle sektörün içerisinde bulunmaktadır. Bu da tanıtım yazısı satın alabileceğiniz çok sayıda web sitesi veya medya organı bulunduğu anlamına gelir. 

Web site sahibi veya bir SEO uzmanı olarak bu satın almayı gerçekleştirebileceğiniz gibi; bir dijital pazarlama ajansıyla çalışarak da markanıza ait bir tanıtım yazısı satın alınmasını sağlayabilirsiniz. Eğer bir SEO uzmanı veya bir ajans ile çalışıyorsanız; size raporları kontrol etmekten başka bir iş düşmez. Fakat kendi başınıza tanıtım yazısı satın alarak, maksimum fayda elde etmeyi amaçlıyorsanız; o zaman üzerinde durup düşünmeniz gereken bazı konular olacaktır. 

Niş Sektörler için Tanıtım Yazısı Alınabilecek Site Türleri

Tanıtım yazısı yukarıda da bahsettiğim gibi tek başına bir dijital pazarlama sektörüdür. Eğer hizmet sektörünüz belirli alt kategorileri kapsayan bir niş sektörse (örneğin “tatil” kategorisinin bir alt kategorisi olan “yurtiçi tatil turları” veya “sağlık” kategorisinin bir alt kategorisi olan “diş implantı”, vb.); bu durumda benzer sektörlerde hizmet veren web sitelerini tanıtım yazısı yayınlamak için tercih edebilirsiniz. Özellikle rakip web sitelerinden tanıtım yazısı alabiliyorsanız; büyük bir faydasını görebileceğinizi söyleyebilirim. Rakip sitelerin iletişim sayfalarını kullanarak web site yöneticisiyle veya sitede pazarlama departmanı ile ilgili bir irtibat bilgisi bulunuyorsa, bu kanalı kullanarak ilgili kişi veya kişilerle görüşme sağlayabilirsiniz. 

Genel Kategoriler için Tanıtım Yazısı Alınabilecek Site Türleri

Eğer hizmet sektörünüz daha genel bir konuyu kapsıyorsa (örneğin spor, kültür, alışveriş, vb.) daha fazla web sitesinde tanıtım yazılarınızı yayınlayabilirsiniz. Özellikle haber siteleri bu iş için biçilmiş kaftandır. Çünkü haber siteleri otoriterdir, yüksek trafik alır, index sayısı fazladır ve çabuk dizine eklenir. Ayrıca haber sitelerinin pek çok genel kategorisi vardır. İlgili kategoride yayınlanabilecek bir tanıtım yazısı ile ciddi faydalar sağlayabilirsiniz. 

E-Ticaret Siteleri için Tanıtım Yazısı Alınabilecek Site Türleri

E-ticaret işi yürütüyorsanız, tanıtım yazısı alırken dikkat etmeniz gereken nokta; tanıtım yazılarınızı blog siteleri ve haber sitelerinde yayınlayabilirsiniz. Eğer niş bir e-ticaret alanında faaliyet gösteriyorsanız; ilgili niş kategorisinde yer alan web sitelerinden herhangi birisini tercih edebilirsiniz. Önemli olan otoriter web sitelerini tercih etmek ve yazı içerisinde ürün veya hizmetlerinizi iyi bir dille tanıtmaktır. 

Hangi Özelliklere Sahip Web Sitelerinden Tanıtım Yazısı Alınmalı?

Dijital reklam harcamalarınız için ayırdığınız bütçeye uygun olarak, tanıtım yazısı yayınlayacağınız web siteleri seçerken, kaba tabirle Google’ın sevdiği sitelere yönelmelisiniz. Tabi bunu yaparken yukarıda da bahsettiğim gibi niş sektörler için mutlaka web sitenizle alaka düzeyi yüksek olan platformları tercih etmeniz size avantaj sağlar. Dikkat etmek isteyebileceğiniz diğer faktörler ise şu şekildedir:

Site Yaşı

Sitenin ne zaman yayın hayatına başladığını öğrendiğinizde, ki bunu yapmak çok basittir; “who is sorgulama” yaparak veya Google indexlerini tarayarak (“site:siteismi.com” şeklinde arama yaparak) sitenin kaç yaşında olduğunu öğrenebilirsiniz. Genellikle eski siteler, web sitesinin daha uzun ömürlü olabileceğinin ve dolayısıyla tanıtım yazınızın daha uzun ömürlü olabileceğinin de bir göstergesidir.

Alexa Sıralaması

Web sitelerine yapılan trafiklerle ilgili bilgi veren ve detaylı istatistikler bir araç olan Alexa; web sitelerini kendi kriterlerine göre değerlendirerek bir sıralamaya sokar. Hemen çıkma oranı, sayfanın tekil ve çoğul hiti, sayfa görüntülenme sayısı, backlink sayısı, arama motorundaki konumu, sitenin sahipli olup olmaması, vb. kriterler; anlaşılacağı üzere Google algoritmalarının önem verdiği hususlara benzerdir. Bu durumda Alexa sıralaması daha iyi olan web siteleri, tanıtım yazınızı yayınlayabileceğiniz web siteleri için bir kriter olabilir.

Fakat bazı webmasterlar, yüksek hit sayısına ve yüksek sayfa otoritesine sahip olmayan web sitelerini, belirli teknikler uygulayarak Alexa’da daha iyi bir sıralama konumuna getirebiliyorlar. Böyle bir risk varken; tek başına Alexa sıralaması yeterli olmaz ve web sitesinin diğer özelliklerini de ele almak önemlidir.

Google Analytics Raporları

Tanıtım yazısı yayınlayabileceğiniz bir site buldunuz, site yöneticisi veya reklam departmanı ile görüştünüz. İletişime geçtiğiniz kişiler size sitenin hiti, vb. bilgileri aktardı, ancak bu bilgiler rapor şeklinde sunulmadı. İşte bu noktada web sitesine ait Analytics raporlarını incelemeyi talep edebilirsiniz. Bu raporları inceleyerek; sitenin trafik sayısı, sayfa görüntülenme sayısı, hemen çıkma oranı, sayfada geçirilen süre, trafiğin kaynağı, trafik konumu, trafiğin hangi sayfalara yapıldığı ve bu sayfaların toplam trafik miktarının yüzde kaçı olduğu, vb. pek çok bilgiye bir güvenilir bir Google aracı olan Analytics üzerinden erişebilirsiniz. 

Google News Kaydı

Pek çok niş sektör, e-ticaret sektörü, genel blog, kişisel blog, firma siteleri, vb. sayısız site türü için haber siteleri önemli bir tanıtım yazısı kaynağıdır. Hatta tanıtım yazılarının, haber siteleri için önemli bir ekonomik kaynak olduğunu söyleyebilirim. Eğer tanıtım yazınızı bir haber sitesinde yayınlamayı düşünüyorsanız; bu durumda ilgili sitenin Google News kaydı olup olmadığına dikkat etmelisiniz. Google, her haber sitesini Google News’e kabul etmez ve web sitesi nezdinde yapılacak bir News başvurusunu müteakip belirli kriterlere göre değerlendirerek News’e alır. 

Tanıtım Yazısının Yayında Kalacağı Süre

Bir siteden tanıtım yazısı satın aldığınızda, bu siteden backlink de satın almış olursunuz. Birçok web sitesi, bu alışverişi 1 yıl veya 6 ay gibi bir süre ile sınırlandırır. Süre dolduğunda yazınızı komple kaldırır veya sadece linki kaldırır. Bazı web siteleri ise bir yenileme ücreti karşılığında tanıtım yazınızın sitede kalmasına izin verir. Belirlenen zaman periyotlarında ücret ödemesi yapmanız gerekir ve ücret ödenmediği takdirde yazınız veya linkiniz kaldırılır. Bu tür kıstaslar; mutlaka tanıtım yazısı alan ve satan kişi tarafından ticaret gerçekleşmeden önce tüm yönleriyle konuşulmalı ve anlaşma sağlanmalıdır. 

5/5 - (1 vote)

Yorum Yap