1. Ana Sayfa
  2. SEO

Holistik SEO (Bütünsel SEO) Nedir?

Holistik SEO (Bütünsel SEO) Nedir?
+ - 0

SEO endüstrisi her geçen gün değişiyor ve gelişiyor. Mevcut en iyi uygulamalar ve en iyi teknikler, birkaç yıl sonra etkisiz hale gelebiliyor. Bu nedenle, bir sonraki adıma hazırlıklı olmak için bütünsel bir SEO tekniği uygulamak, uzun vadeli ve başarılı bir SEO stratejisi için önemlidir. 

Tasarımdan kullanıcı deneyimine ve içeriğe kadar hemen her şey birbiriyle bağlantılıdır. Ancak kalıcı ve bütünsel (holistic) bir plan, tam anlamıyla hedeflediğiniz başarıyı elde etmenize yardımcı olabilir.

Holistik (Bütünsel) SEO Nedir?

Holistic SEO teriminin Türkçe karşılığı olan “Bütünsel SEO”, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için bir web sitesinin tüm önemli yönlerini iyileştirmeyi ifade eder. Holistik SEO’da amaç, bir sitenin yalnızca ihtiyaç duyulduğunda kullanıcıların isteklerini karşılaması değil; bunu yaparken kullanımı ve gezinmeyi, kolay ve güvenli hale getirmektir. Bütünsel SEO’yu, “geleneksel” SEO’dan ayıran temel faktör budur. 

Bütünsel SEO terimi, genel olarak bir veya birkaçına odaklanmak yerine, bir web sitesinin her yönünü iyileştirmeyi ifade eder. SEO’nun temel unsurlarını doğru bir şekilde ele almak, markanızın yalnızca organik arama görünürlüğünü artırmakla kalmaz, bunun yanı sıra ziyaretçilerinizi mutlu eder ve sizinle iş birliği yapmak istemelerine ortam hazırlar. 

“Holistik SEO’yu anlamak için bir işletme sahibi, Google’ın insanların en iyi bilgiye erişebilmesine ve onu en faydalı şekilde sunabilmesine yardımcı olan arama yaklaşımını benimsemelidir.”

Holistik SEO ile Geleneksel SEO Arasındaki Farklar

Geleneksel SEO stratejileri uygulanırken, arama motoru algoritmalarının web sitesi sayfalarını sıralarken dikkate aldığı bazı sabit kriterlere odaklanılır. Buna bir kontrol listesi denebilir. Ayrıca geleneksel SEO’da, çalışmaya konu olan web sitesinin ana anahtar kelimeleri ile kısa kuyruklu anahtar kelimelerin sıralamada daha iyi bir yer edinmesi amaçlanır.

Holistik SEO’da ise durum biraz farklıdır. Daha geniş bir bakış açısı gereklidir. Google ve diğer arama motorlarını kullanarak arama yapan kullanıcıların sadece ne aradığına değil; bu aramadan beklentilerine, ihtiyaçlarına ve sonunda ne ile karşılaşabileceğine odaklanmak gerekir. Geleneksel SEO’da baz alınan ana anahtar kelimelerin yanı sıra uzun kuyruklu anahtar kelimelere de içerik stratejisinde yer verilir. 

Holistik SEO Uygularken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bütünsel bir SEO planı, üç önemli görevi kapsar. Bunlar: kullanıcı deneyimi (UX), içerik tasarımı ve anlamsal (semantik) yapıdır. 

İçerik Tasarımı

Görsel içeriğin kullanıcılar için bir web sitesinin değerini arttırdığı bir sır değil, ancak optimize edilmediğinde performansını yavaşlatabilir. İşte dikkate alınması gereken birkaç faktör:

Mobil Uyumluluk: Web sitenizin akıllı telefonlar ve tabletlerde kolayca görüntülenip kullanılabilir olması için mobil uyumlu olduğundan emin olun. Google üzerinde yapılan aramaların yarısından fazlası mobil cihaz kaynaklı. Sitenizi mobil uyumlu hale getirmenin en iyi yolu, temiz bir navigasyona sahip olmaktır.

Optimize Edilmiş Görüntüler: Net ve büyük boyutlu görüntüler, harika bir görünüm ve netlik sunabilir. Fakat tarayıcıların bu görüntüleri yüklemesi çok uzun sürebilir. Bu nedenle, mümkünse görüntülerinizi optimize etmeniz faydanıza olacaktır. Ürünler veya görseller için şema işaretlemesini kullanmak, bir web sitesi SERP (arama motoru sonuç sayfaları) varlığını iyileştirmeye de yardımcı olur.

Kodlama: JavaScript kullanılarak oluşturulan web siteleri daha fazla etkileşim sunar. Ancak içeriğin taranması, oluşturulması ve dizine eklenmesiyle ilgili sorunlar yaratır. JavaScript çerçevelerini kullanan herkes panik yapmamalı ve Google Arama Konsolunda olası sorunları teşhis etmeye başlamalıdır.

Kullanıcı Deneyimi

UX olarak da adlandırılan kullanıcı deneyimi, ziyaretçinin bir siteyi algılama kabiliyeti olarak tanımlanabilir. 

Hemen Çıkma Oranı: Sitenin yavaş yüklenmesinin veya bir web sayfasında harekete geçirici mesaj (CTA) bulunmaması olasılığı dahil olmak üzere pek çok farklı nedenden dolayı ortaya çıkabilir. 

Ortalama Oturum Süresi: Kullanıcının arama sonuç sayfalarına geri dönmeden önce, sayfada geçirdikleri süreyi temsil eder. Oturum süresini artırmanın kilit noktalarından birisi, sayfanızın faydalı ve değerli içeriğe sahip olmasıdır. 

Temel Web Sitesi Verileri: Google, En Büyük İçerikli Boyama (yükleme hızı), İlk Giriş Gecikmesi (yanıt verme/etkileşim) ve Kümülatif Düzen Kayması (görsel kararlılık) gibi bu yeni sıralama sinyalini geniş bir şekilde tanımlayan kullanıcı deneyimi için bir dizi metrik tanıttı. Bu kriterler, kullanıcı deneyimini etkileyen en önemli teknik parametrelerden bazılarıdır.

Semantik Yapı

Konu, hedef kitlenin işine yarayabilecek içerikler oluşturmaysa, sorguların ardındaki anlamı gözden kaçırmamak önemlidir. Örneğin, bir kullanıcının arama kaynağını veya amacını dikkate almadan yalnızca anahtar kelimeler için optimizasyon yapabilirsiniz. İnsanların neyi, neden ve nasıl aradıklarını ve bunun için nasıl optimize edileceğini anlamak, bir sitenin semantik yapısını geliştirmenin püf noktalarından birisidir. İşte Semantik yapının geliştirilebilmesi için bazı önemli ipuçları:

Bir Konuyu Derinlemesine Ele Alın: Daha kısa makaleler oluşturmak yerine, geniş konulara dayalı kapsamlı kılavuzlar hazırlayın. Bu içerik tekniği, okuyucuların ihtiyaç duydukları tüm bilgileri bir kerede edinmelerini kolaylaştırır. Ayrıca farklı bir kaynağa gerek kalmadan, aradıkları tüm bilgileri sitenizden elde etmelerine yardımcı olur. Rakiplerinize trafik fırsatı vermemek adına, konuları derinlemesine ele almak size önemli bir avantaj kazandıracaktır.

Doğal Dil Kullanarak İçerik Oluşturun: İçeriklerinizi oluştururken doğal bir dil kullanmak, konuşma şeklinize benzer bir tarzda yazı yazmak anlamına gelir. Ayrıca, hızlı bir şekilde kilit noktaya değinen daha kısa cümleler hedefleyin. İçeriğiniz okuyucular için harika değilse, arama motorları için harika olmayacaktır.

Bilgi Grafiğini Benimseyin: Google, Bilgi Grafiği sistemini, arama sonuçlarının sağ tarafında (masaüstü) bir panelde göstererek arama yapanların bilgiye hızlı bir şekilde erişmesine yardımcı olmak için geliştirdi, bu nedenle web sitesi şema yapınızın ideal olduğundan ve içeriğinizin doğru bilgiler içerdiğinden emin olun. 

5/5 - (1 vote)

Yorum Yap