Eyl
10
2021
0

Evergreen Content (Ölümsüz İçerik) Nedir? Ölümsüz İçerikler Nasıl Üretilir?

evergreen content

Evergreen Content (Ölümsüz İçerik) Nedir?

“Evergreen Content” terimi, Türkçe ifade ile “Ölümsüz İçerik”; hiçbir zaman güncelliğini yitirmeyen konularla ilgili yazılmış SEO uyumlu içeriklerdir. Peki hangi konular güncelliğini yitirmez? Evergreen Content ile ilgili yazımıza geçmeden bu soruya yanıt verelim:

Farklı zamanlarda okunduğunda, okuyucuya değer katan, bilgi aktaran, her zaman sabit ve değişmeyecek detayların yer aldığı içerikler Evergreen içerik olma özelliğine sahiptir. Sınırlı bir dönem için söz edilen, bir zaman sonra okunduğunda güncelliğini kaybedecek, belirli bir tarihten ibaret olan istatistiksel durumlar, moda ile ilgili her türlü içerik, Evergreen kapsamına girmez.

Evergreen Olarak Nitelendirilebilecek İçerik Türleri

Herhangi bir uzunluk sınırı olmayan, farklı konular üzerinde yazılabilen Evergreen Content (ölümsüz içerik, kalıcı içerik veya her zaman yeşil içerik) türleri, kalıcılığını her zaman korumalıdır. Onun dışında sınırlandıracağımız herhangi bir unsur bulunmuyor.

Evergreen içerik başlığı örnekleri:

  • “Türkiye’nin Coğrafi Özellikleri”
  • “Balık Nasıl Tutulur?”
  • “Romantik Aşk Kitapları Önerileri”
  • “Kariyer Planı Nasıl Yapılır?”
  • “Okul Öncesi Eğitimin Önemi”

Evergreen olmayan içerik başlığı örnekleri:

  • “Son Model Araba Modelleri”
  • “Döneme Damga Vuran Moda Trendleri”
  • “Windows’un Son Sürümü ve Özellikleri”
  • “Bu Yaz En Sıcak Geçen Şehirler”

Evergreen İçeriklerin Önemi

Evergreen içerikler belirli bir kategori ile sınırlı değildir. Tarih, sağlık, eğitim, iş, kariyer, spor, vb. hemen her kategori için bir Evergreen içerik üretilebilir. Evergreen içeriklerle donatılmak istenen bir web sitesi için çok fazla konu ve kategori çeşitliliği vardır. İçeriklerin zamandan bağımsız olarak, her dönem okuyucuya bir şeyler katabilmesi ise içeriğin ölümsüz olduğunu gösterir. Bu da içeriklerin yayınlandığı web sitesine sürekli bir trafik akışı olacağı anlamına gelir.

Evergreen içeriklerin, diğer önemli avantajları şu şekildedir:

  • İçeriklerin hedef kitlesi geniştir. İyi bir içerik planlaması uygulanan web sitelerinde yüksek ziyaretçi değerlerine Evergreen içeriklerle ulaşmak mümkündür.
  • Evergreen içerikler geliştirilebilir, mevcut yazıya yeni bölümler eklenebilir veya farklı kaynaklardan derlenen anlatımlara yer verilebilir.
  • SEO uyumlu içeriklerdir. Arama motorları nazarında Evergreen içerikler her zaman değerlidir ve backlink kaynağıdır.
  • Eğer ilgi çekici veya faydalı olabilecek bir konu üzerine yazılmışsa; okuyucusu olduğu müddetçe çok fazla paylaşılır, referans gösterilir veya kaynak olarak belirtilir.
  • Yayınlandığı web sitesinde ziyaretçinin uzun zaman geçirmesini sağlar. Bu da site sahibinin en değer verdiği kriterlerden birisidir. Ziyaretçi sitede ne kadar fazla kalır ve etkileşimde bulunursa web adresi o kadar güçlü hale gelir. Google aramalarında sitenin üst sıraya çıkmasını sağlar. 

Evergreen İçeriklerden Daha Fazla Nasıl Verim Alınır?

İçerikler, web sitesinin kaderini belirleyecek en önemli faktörlerden birisidir. Kullanıcının tekrar tekrar ziyaret etmesini sağlayabilir ve önemli bir referans kaynağı olabilir. Bu durumun uzun vadede geçerli olduğunu düşündüğümüzde içeriklerden daha fazla verim almak en iyisi olacaktır. Peki Evergreen içerikler nasıl yazılmalıdır, bunlara değinelim:

  • Evergreen tür içerikler, insanların her dönem ilgi duyacağı konulardan oluşmalıdır.
  • Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünmek için içerikler özgün olmalıdır.
  • Etkili bir içerik pazarlaması için yayınlanacak olan içerikte belirli anahtar kelimeler yer almalıdır. Bu kelimelerin benzerleri, türevleri ve eş anlamlıları da yazının ilgili bölümlerinde yer bulmalıdır.
  • Yazının hedef kitlesi düşünülerek yazım dili belirlenmelidir. Eğer 7’den 70’e her türlü kesime hitap ediyorsa; herkesin anlayabileceği dilden, yalın bir dil kullanılmalıdır.
  • Her yazı türünde olduğu gibi Evergreen içeriklerde de dil bilgisi kurallarına riayet edilmelidir. Yazıda anlatım bozuklukları ve imla hataları gibi yazının kalitesini bozacak durumlar mevcutsa; okuyucunun yazara ve siteye olan güveni azalır.
  • Ele alınan konular üzerinde farklı bakış açıları ortaya konabilir. Fakat her zaman bir anlam bütünlüğü olmalıdır.
  • İçeriklerin hemen hepsinde olması gerektiği gibi ölümsüz içerikler de giriş, gelişme ve sonuç şeklinde bölümlerden oluşmalıdır. Alt başlıklarla detaylandırılmalı, madde işaretlerine yer verilmeli ve belirli bir şablonun dışını çıkılmamalıdır.